Ett favoritrecept

Howdy! Satt och kopierade mobilens innehåll, och stötte på ett pannacottarecept som jag inte visste vad jag skulle göra med för att liksom komma ihåg det. Vill inte att det ska försvinna i nåt dokument i datorns mappdjungel, så kom på idén att lägga det här på min ständigt aktuella och lättåtkomliga blogg! Så detta inlägg blir mest som en liten post-it-lapp till mig själv. Men feel free att göra lite pannacotta en ledig sommardag. För den är riktigt delicious.

Har tyvärr ingen bild på panacottan, vilket antagligen sänker inlägget till oläslighetsnivå. Den som orkat läsa såhär långt kan kan väl kommentera för att visa på sin briljanta läsförmåga!

Ingredienser

Pannacotta
100 g vit choklad
4 dl grädde (de flesta sorter funkar)
1 3/4 gelatinblad
1/2 dl socker

Hallonblandning (topping)
Hallon (andra bär kan också vara gott!)
3 msk vaniljsocker
Ev citron

Gör såhär

Pannacotta
1. Koka upp grädden
2. Hacka chokladen
3. Lägg i resten av pannacotta-ingredienserna i grädden. Låt smälta.
4. Låt stå i kyl i några timmar.

Hallonblandning (hälls varm på den kalla pannacottan, mmmm! gör den alltså när pannacottan stått i kylen ett tag. Lång parentes...)
1. Tina hallon i kastrull. Tillsätt resten av hallonblandnings-ingredienserna.
2. Häll på pannacottan.
3. Enjoy!
Kommentarer
Jessika

Min läsningsförmåga är briljant ::)

2012-06-14 @ 19:15:56
URL: http://xjessie.webblogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0