Julemys hos Kindbloms

Någon dag före jul är vi ju alltid hos våra kusiner och har det fint. Fast det inte är julafton itself, så tycker jag att detta firande är något av det bästa med julen!



Morfar och mormor är ju alltid med också! Här lyssnas det på snacket till gröten, som det alltid startas med. Man måste ju värma upp magen inför the real heavy stuff.



Nämligen den ordinära, extraordinära julmaten. Det är bara januari, men jag saknar den redan...


Cornelia och Jessica var nöjda också.



Och mormor...
 


Och jag!



Sen ropades det "presentdags!". Då blev bland annat Jessi såhär glad.



Raja blev också rätt exalterad.



Förra året var Jessi briljant som tomte, men i år passade hon bollen till mormor istället.



Fast den riktiga tomten är ju alltid närvarande såklart.



Så fick alla sina klappar, och Cornelia såg nöjd ut igen.
 


Det var jag också. Jag fick bland annat ett nytt presentkort på Espresso House, vilket passade perfekt, för jag har just upptäckt och utvecklat en besatthet av deras laxbagel. Perfekt vid akut hunger. Och alla andra tillfällen...



Det passades på att knäppas en kusinbild innan vi flyttade tillbaka till bordet.



Då serverades diverse julsnacks och Almondytårtor.



Sen kom mormor med idén att köra julklappsleken med lite spontant ihopplock hemifrån. Den började som den alltid börjar - med förvirring...



...som snart utvecklas till förtjusning och upprymdhet...


...och får sitt upplopp i en kaosartad slutstrid, exakt såhär.
 
Och så var pre-julfirandet över för 2013!
Kommentarer
Jessika

Åh, jag älskar din tröja :D Och ännu en gång tänkte jag "vad är det för gubbe?" när jag såg pappa på en av bilderna, hahaha xD

2014-01-13 @ 01:24:49
URL: http://xjessie.webblogg.se
Josefine

Åh, vilken mysig jultradition! Förstår att du gillar det..

2014-01-13 @ 12:11:10
URL: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0