Barcelona #4

Dags för sista dagen i Barca. Det var en lång en, så jag tror bestämt att det får bli två inlägg ändå!



Äntligen var det dags att besöka Barcelonas troligen mest kända sevärdhet. Här står pappa och Jess och tittar upp på den...



La Sagrada Familia såklart!



"Gaudís ofärdiga storverk. Kyrkan med sina symboliska fasader...", babblade pappa och utgjorde material till Jessis Barcelonafilm, som för övrigt blev riktigt grym.

 
Kan förstå att det inte räckte med en livstid för att få klart en hel kyrka med sånt här.



När vi kom till kyrkan var vi orutinerade och hade inte läst på om biljettköp online. Så istället möttes vi av en hundratals meter lång kö som ringlade sig runt hela kyrkan och bestämde oss för att inte gå in. Men vi höll humöret uppe ändå. Vissa kanske lite överdrivet mycket?



För att kompensera överdrev vi med foton från utsidan istället. Gick runt exakt överallt och fotade loss.



Även utan att ha stått i en timlång kö var vi varma och trötta i fötterna, så vi helade oss själva med lite glass!


Jag tog denna nostalgiklassiker.



I parken utanför stod denne flöjtspelare och spelade... vet inte hur jag ska förklara det, men såna där extremt cheerful vandringslåtar typ. Vi tyckte det var himla roligt iallfall.



Sen gick vi in i en av alla likadana souveniraffärer som låg överallt, men som ändå hade lite söta grejer.

 
Det genomgående temat var Gaudíinspirerat (vad är inte det i Barce?). Jag köpte varsin mosaikuggla till mig själv och Chris.
 


Vi tog tunnelbanan vidare till nästa stopp. Här viskade pappa till mig "Hehe, Jessica har ju hela tunnelbanesystemet i huvudet".



Jepp, mer Gaudí. Denna gång La Pedrera, ett lägenhetshus som han har designat. He was one productive dude asså.



Efter att ha stått i en lite mer skonsam kö än vid Sagrada, så kom vi in. Här är innergården, plus ett färgglatt resegäng.



Uppåt var det också fint. Sen fick vi komma ända upp till staketet där uppe, men det får bli to be continued på det. Nu ska jag plugga vidare här!
Kommentarer
Jessika

Åh, tänk vad nice det hade varit att bo i det lägenhetshuset ;D
Sv: JAAA, längtar! :D "Bara" 257 dagar kvar xD

2013-09-29 @ 01:39:21
URL: http://xjessie.webblogg.se
Sara

Vad är det du pluggar till, har du kommit in på någon mystisk utbildning som är så skamfull att du inte vågar berätta för oss XD (det är HP va?)

Vill se Jessies film!!!

Svar: Lol, det är bara engelskan ;)
linneatrea.blogg.se

2013-09-30 @ 14:10:47

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0