Dan före dopparedan

Här kommer min 23 december, som enligt tradition firades hos kusinerna!


I den yrande snön anlände jag, Jessica, mamma, mormor och morfar hos värdfamiljen.


Jessica och Raja återförenades. Jessica ville ha en bild tillsammans, Raja var inte lika entusiastisk till denna idé.



Snart serverades maten. Som varje år inleddes middagen med en tallrik risgrynsgröt. Enligt tradition måste man rimma om man får en mandel. Och dom lägger i asmånga, riktiga rim-lovers. Som tur var fick jag ingen i år, jag suger på att rimma. Brukar bli något i stil med "Jag kan inte rimma, men simma".


Huvudrätten bestod av klassisk julmat, julmat och julmat! Blev så mätt!


Till detta serverades såklart skummig julmust.


Lite awkward bild kanske. Blev ett sånt där "säg omelett-moment" typ.


Efter flera års iakttagande av tomtar, kunde Jessica alla tomtereplikerna utan och innan: "God jul önskas Jessica, vem är det? Jaså hon är på toa hon, då lägger jag presenterna i en hög här.", "Resan hit har varit jättelång, jag behöver nog lite tomtegröt.", "ojojoj, där sprack bältet, det har vart lite för mycket godsaker såhär i jul." 


Julklappsutdelningen var väldigt populär. Fordonskillen Totte fick en katalog och ett presentkort från Biltema.


Jag fick massa najs presentkort i fina förpackningar. Ett av dessa var ett Espresso House-kort, som ger rabatt när man handlar och hade en liten slant på sig.


Fanet Cornelia fick Justin Biebers parfym.


Eftermiddagen avslutades med creme brulee åt alla. Hade aldrig ätit det innan, men åååh vad gott det var. Blev en sån där rätt som jag kommer på mig själv med att sitta och fantisera om ibland...

På kvällen återvände vi hem, slog in paket, lyssnade på julmusik, såg på bingolotto och längtade efter morgondagen!
Kommentarer
Karina

Vilken söt tomte! Låter som en jättemysig dag!

2013-01-24 @ 18:03:52

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0