2016 del 1

Här kommer året genom mobilkameran, som utlovat! Skäms lite över hur mycket kattgrejer det är, får försöka hitta på mer icke-kattrelaterade grejer under 2017...
 
JANUARI



Året började med att Chris klasskompis skickade bland annat denna bild och sökte ett hem åt en hittekatt som de kallade Lucy. Efter mycket övertalning och ett besök hos Lucy fick Chris med mig på tåget och det är jag så glad för. Hos oss fick hon heta Kattniss och hon har varit det bästa med 2016 <3

 
När vi fick hem henne tog hon ett varv i lägenheten, men sen gömde hon sig under sängen i fyra timmar. Så småningom vågade hon sig fram och höll oss sällskap i tevesoffan för första gången av många.
 
 
Efter någon dag fick hon smak för att titta ut genom fönstret, precis som jag.
 
FEBRUARI
 

Chris köpte Star Wars Battlefront till xbox och lät mig provspela det några gånger. Önskar att jag kunde säga att det var allt, men under 2016 spelade jag Star Wars totalt ca 400 timmar. Såg dessutom filmerna för första gången och fastnade rejält för dem också. För att sammanfatta 2016 med två grejer skulle jag nog säga Star Wars och Kattniss...



Kattniss började leverera roligheter och guldkant på vardagen. Här kikar hon in genom min ihoprullade yogamatta.
 
 


En dag kikade jag på en youtubevideo med jamande katter. Då blev kattniss väldigt förvirrad och gick runt i hela lägenheten och letade efter de andra katterna. Sen blev hon helt crazy (aka superredo att bli gravid), hon rullade runt och jamade och lyfte upp rumpan i vädret så fort man klappade henne. Därefter bokade vi in en tid för sterilisering, och efter det var hon som vanligt igen.

 
Fick besök av pappas släktsida.
 
MARS
 
 
Äntligen lite vårfeeling! Hälsade på hos min klasskompis Kathrin som precis hade flyttat till Lindholmen.
 
 
Äntligen planteringsdags också! Katta gillar att vara med och greja.
 
 
Hon fick åka till veterinären en dag eftersom hon hade svalt något konstigt, vi trodde det var ett snöre men det var några gummiploppar till xbox-kontrollen. Vi fick med henne hem sövd och när det var matdags hade hon noll koll på motoriken, så hon körde bara runt fejjan i maten och kladdade ner sig <3
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0