Hello, it's me

Värst vilket uppehåll det har varit. I sommar har jag varit väldigt icke-kreativ och nu på hösten gör jag allt plugg på datorn, så orkar inte sitta med den ännu mer när pluggtimmarna är slut. Men idag är jag ledig och känner mig bloggsugen.
 
Jag har nu påbörjat min femte av tandläkarprogrammets tio terminer. Detta ska tydligen vara den stressigaste av alla. Det är långa skoldagar men mycket praktiskt som tur är. Under de senaste veckorna har jag hunnit ha min första vuxenpatient, skrapat tandsten, tagit röntgenbilder och lärt mig mäta blödning vid sondering - då sticker man ner en spets under tandköttskanten på patienten för att se om det börjar blöda. Ondskefullt va?
 
Sedan sist har ju jag, Chris och Kattniss även flyttat till Göteborg. Det var supertrist att lämna Trollis, men området vi bor i nu är lite Trollis-aktigt och samtidigt rätt centralt, så vi trivs toppenbra. Att slippa pendlandet och kunna gå till skolan på en halvtimme är så skönt att jag fortfarande knappt kan begripa det. En timmes promenad om dagen har även gjort underverk för mig som pokemontränare (ja, jag spelar fortfarande...).
 
 
Här är jag i somras, lyckligt ovetande om att jag skulle tappa min mobil i en bajshög två minuter senare.
Kommentarer
Rasmus

OMG! som jag har längtat efter ett nytt blogginlägg ;-; :D :D :D

Svar: Kul att du säger det! Då blir jag motiverad att blogga mer :D
linneatrea.blogg.se

2016-10-16 @ 15:02:43
Anonym

Håller med Rasse!! :D

Svar: Kul! :D
linneatrea.blogg.se

2016-10-17 @ 13:43:49
Josse

Det var jag i kommentaren innan xD

Svar: Haha, bra att du skrev det. Finns inga större mysterier än anonyma bloggkommentarer XD
linneatrea.blogg.se

2016-10-17 @ 13:44:21

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0