Denna måndag och tisdag

Denna måndag och tisdag har jag ägnat förmiddagarna åt att kika på serier, eftermiddagarna åt att klippa gräs, hänga med Jessi, läsa, och kvällarna med att se på allsång med stekt banan och glass. Mer sommar-rutti blir det nog inte.
På lördag reser vi iväg till Barcelona i några dagar. Jag har velat åka till Spanien i flera år nu, för att se hur det egentligen skulle gå med språket. Men under dessa år har spanskan börjat falla i glömska, så idag gjorde jag ett återbesök på den gamla favvohemsidan glosboken.se! Just nu går jag igenom min gamla gloslista "saker i hemmet + lite skolord"! Känner mig riktigt pro. Och nördig. Men nu ska jag släcka och hoppa i säng. Buenas noches på er!
 

Coming soon: bilder från detta somriga event hos Sara!
Kommentarer
Josefine

Jag kan säga såhär: Även om du kan spanska när du åker dit så kommer du inte förstå speciellt mycket. De pratar katalanska. Jag förstod i alla fall typ ingenting, inte ens vissa skyltar :P Hoppas det går bättre för dig!

Svar: Ååh, nää vad tråkigt att höra att det är så! Hoppas jag kan något litet iallafall så att jag kan känna mig nyttig!
linneatrea.blogg.se

2013-07-03 @ 16:27:39
URL: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0