Gymnasiets spelberoenden

Jag har alltid varit en spelnörd och lätt offer för beroenden. Detta har lett till en hel del spelberoenden. Här är gymnasiets sådana! (ja, jag har brist på inläggsfantasi...)


Farmville. Spenderade hela höstterminen i ettan på min egen virtuella gård, liksom alla andra. Vem glömmer någonsin den ljuva Farmville-tiden?



Sen var det ju spindelharpan, som antagligen var det värsta beroendet av alla. Har haft spindelperioder av och på under hela gymnasiet. Vet inte hur många pluggstunder som har blivit dubbelt så långa för att jag skulle ha spindelpauser...



Hot dog Bush är antagligen nummer två på beroendelistan. Efter att ha spelat det mycket under barndomen, återupptäckte jag detta fantastiska spel i ettan. Efter att ha spelat det mycket i ettan, återupptäckte jag det sedan i trean. Tror inte att jag kan påstå att jag kommit ur detta beroende än... Bästa spelet någonsin!



Röj! Efter att ha spelat detta spelet ända sedan femårsåldern utan att ha förstått reglerna, tog jag mig i kragen och lärde mig det. Vet inte om jag tycker det är så kul egentligen, spelar det nog mest för att stoltsera med att jag kan reglerna.



Virtual city, virtual city, Virtual city. Hade en riktigt intensiv månad nu i våras när jag spelade Virtual city bokstavligt talat hela dagarna ibland. Det var nog det roligaste av alla spelen. Tur att jag tröttnade på det, annars hade jag nog suttit som virtuell stadsplanerare än idag.



Och så var det det roliga Draw someting! Älskar detta spelet, det är så kul att rita och kommunicera med folk i andra länder! Önskar att jag inte var lika trött på det här som jag tyvärr är nu.



Och mot slutet var det Seterra också, vilket antagligen är det nyttigaste av spelen (man blir en fena på geografi). Jag, Lollo och Sara hade en riktig Seterra-period ett tag i april. Förvånansvärt nog var jag den som var minst beroende av detta spel. Kanske ett tecken på att mina spelberoenden börjar avta.

Nä, tror inte det.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0