Skäret dag 2

Här är dag två i Skäret med Raz, Sara och Chris!



Vi styrde mot Helsingborg för vi tänkte prova på ett nytt utflyktsmål där. På vägen stannade vi här och köpte fika i min favoritmataffär nånsin!



Allt var så sjukt snyggt och pedantiskt och fräscht och modernt och... (skulle kunna fortsätta rabbla länge)


"Ska vi ta kanelsmak eller vara yolo?" frågade Sara. Det blev yolo (vanilj).



Här är godisborgen för den som ännu inte var övertygad om den här affärens briljans.



Äntligen kom vi fram till dagens huvudresmål - Ramlösa brunnspark! 



Där fanns källan till Ramlösas mineralvatten.



Man kunde ta sig en sipp av detta järnrika vatten. Det var så järnrikt att det smakade blod ungefär, mycket exklusivt!



Turistade och läste lite skyltar.



I denna paviljong kunde man följa Ramlösas historia.



Så såg det ut när det begav sig!


Lite segt att läsa allt, tyckte Sara.



Jag med, så tvingade Chris att fota mig istället.
 


Sen vandrade vi vidare mot resten av parken.



På en bit av vägen såg alla träd ut ungefär såhär.



Raz fick springa i förväg och modella.
 


Äntligen fikapaus. Blev giffel på knä!



Gåtfullt brödätande.



Eftersom jag, Sara och Raz frälstes sist vi var i Helsingborg kunde vi ju inte skippa en tur in till centrum också. Efter turen i den AC-fria bilen kände dessa två som att de hade hittat en skatt när de hittade en fläkt i parkeringshuset.



Helsingborg äger även på att designa väggarna i sina parkeringshus. Mycket futurisktiskt!



Så kom vi upp ovanför ytan igen.



Då var det glasstajm.



Satte oss på bryggan och drömde oss bort mot horisonten...



Styrde åter kosan mot bilen.



Och åkte vidare tillbaks till Skäret.



Idag var det Saras matdag och då serverades en vego-tortilla-paj!



Blev många skratt åt hur tom i skallen Chris såg ut här.



Efter att ha svävat iväg där ett tag kom den vanliga Chris tillbaka.


Raz vet hur man gör sig bra på bild.



Avslutade dagen med lite amatörfotboll. Vet inte ens om jag kan säga att jag är tillräckligt bra för att få kalla mig för amatör dock, men...


Chris var rätt rockig däremot!
Kommentarer
Josefine

Vad mysigt det ser ut!

2015-09-15 @ 11:33:27
URL: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0