Midsommarfirande

På midsommar åkte pappa och Maria till Skäret, så jag och Chris fick låna deras hus. Jessi, Sara, Raz och Davide kom över för lite firande.



Den storslagna midsommarbuketten som vi plockade på oss runt huset.



Gjorde bål för första gången ever. 



Grejade i köket.



Skippade midsommarklassikerna och körde tortillapizzor istället.



Det var en rätt grå dag, men just här kikade solen fram och sabbade bilden.



Davides första midsommarfirande.



Jessi hade jobbat och blev lite sen, men här kom hon äntligen!



Fina Stenungsund.



"Wow, solen tittar fram, ska vi äta ute? Vi satsar!"
 


Åh, så gött vi hade det där en stund!



Sara hade gjort en egen pysselkrans!



Chriz.



Chris delikata pizza.



The brunettes.



Jessis nya favvomin.



Märkte att det började mörkna lite, och snart såg himlen ut såhär.



"Oh naj", hann vi alla tänka...



...innan vi mitt i måltiden fick springa in med allt igen. Det var rätt desperat av oss att gå ut i den lilla solglimten egentligen, för det var ju såhär vädret skulle se ut den dagen enligt rapporterna.



Sen blev det tårta inomhus i alla fall.



Vi hade även gjort lingonhavrerutor från den gamla klassiska boken Sju sorters kakor. Raz kände dock inte igen receptet och erkände att han lite skeptiskt undrade vad detta var för new age-grej av oss.



Jessi frågade om jag ville fota hennes tårtbit för att den var så perfekt. Det ville jag.



Sen blev det en spelstund. Vi provade appen Charades.



Davide fick alltså förklara ordet som Raz höll upp i pannan, och så skulle Raz gissa. Jag och Chris blev rätt ägda av de andra lagen.



Sen en omgång plump.
 
 
Jessi och Davide vann, och sen åkte han och Raz hem medan vi andra kröp till kojs!
Kommentarer
Anonym

Wow, vilken utsikt från huset! Låter som en mysig midsommar :)

2015-07-29 @ 10:40:34
Josse

Hehe oj råkade missa att skriva mitt namn i kommentaren över ;)

2015-07-29 @ 10:41:25

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0