Day 13: Lucky

När det här temat dök upp på listan tänkte jag stryka det direkt pga vad fasiken är det meningen att man ska skriva? Vadå lucky? Men så kom jag på att jag har ju nåt här hemma i vråerna som passar perfekt på temat!
 


Nämligen ett block med mitt turord "rand" på! Hur coolt?!



Nä, skoja bara. Det som är lucky med det här blocket är innehållet. Nämligen min samling fyrklöver! När vi gick till skogen med skolan i lågstadiet hittade jag en plätt med massa tre- och fyrklöver. Som ni ser norpade jag ett par stycken. När jag kom hem hamnade de i mitt rand-block och blev dessutom namngivna. Det här var i samma veva som jag precis lärt mig att skriva, som Britney Spears var min idol och som Tillbaka till vintergatan hade sin storhetstid, vilket jag tycker framgår väl här.



Det finns fler sidor! Tror att jag hade två mål när jag valde namn: att det skulle vara ord jag kunde stava (se så bra jag stavade alla korta ord!) eller att det skulle vara ord jag tyckte var väldigt fina, och då fick lite av stavningskvaliteten offras istället. Mösik, särna 


Viola var ett fantastiskt fint namn tyckte jag, så två klöver fick heta så för att jag skulle få det rätt. Undrar om jag nånsin förstod att det inte blev så värst rätt ändå. Väldigt gulligt tycker jag nu i alla fall!
Kommentarer
lilla S

Hahaha! Hundra tusen linneapoäng på det här! <3

2015-07-14 @ 08:16:27
URL: http://fruktklister.blogspot.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0