Day 24: Something you drew

Innan jag började övergå till att fota så hade jag en brinnande passion för att rita. Lyckades aldrig bli pro direkt, vilket kanske var varför jag slutade, men tycker fortfarande att det är svinkul att kolla igenom mina gamla bilder. Här kommer ett urval ur mitt ritblock.



Hade i sjätte klass precis fått boken Konsten att teckna människor och ett riktigt skissblock med pennor till. Började med att rita av mitt skolfoto från det året (se den övertydliga texten och pilen i hörnet). Vilket fantastiskt gult hår jag hade!

 
Skämmigaste bilden nånsin. Hade precis lärt mig ordet chic och överanvände det på många olika håll. Hade även hört om varuhuset Harrods i London och tyckte det lät som coolaste stället ever. Outfiten var nog bland det snyggaste jag kunde tänka mig. Och glöm inte att checka in stålarna i fickan.



Ägnade kommande år åt att rita av idoler från tidningen Julia som jag var lojal prenumerant hos. Hade jag börjat rita nåt år tidigare hade ni troligen sett en bild av min mycket föredömliga femteklass-idol Paris Hilton här.


Ett Julianummer utan Olsentvillingarna, fanns det ens?



Och Sugababes! Dom hängde med i lurarna under många skoljoggar.



I samma sväng som jag började kolla på Project Runway blev jag mycket intresserad av mode. Twiggy blev ytterligare en av mina femtioelva idoler för vi hade läst om henne i elevens val-veckan "Kvinnlig form och fägring".



Började prenumera på Elle istället (mycket sofistikerat), och ritade av denna fina reklam därifrån.



En gång publicerades en serie bilder av duktiga Liselotte Watkins som var mycket rita-av-vänliga.



Jessis världsgulliga dagisfoto! Såna små tänder <3
 
 
Och det sista jag ritade var min gamla favvobloggare Emmylinnea, ännu en högstadieidol som jag fortfarande kikar in hos då och då. Ja, så där hade ni min rit- och tonårsidolhistoria!
Kommentarer
Siri

Åååh! Kanske skämmigt ja, men såå typisk linneabild att måla! <3

2015-08-12 @ 00:09:12
Sara

Vilka minnen! Kvinnlig form och fägring är nog det konstigaste ämnet vi gått. Men tror du missade lite med ögonen på skolfotot <3

Svar: Verkligen! Vad menar du på skolfotot?
linneatrea.blogg.se

2015-08-12 @ 22:53:19
Sara

Klasser tog i 6:an, du var ju så missnöjd!

Svar: Haha just det, såg ju helt borta ut på gruppbilden, men det enskilda blev helt ok!
linneatrea.blogg.se

2015-08-13 @ 22:36:57

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0