Nästan 10% tandläkare

Snart har min första termin på tandläkarprogrammet förflutit. Bara nio kvar! Termin ett har rullat på fint. I början hade vi en introduktionskurs, och efter det har vi ägnat oss åt basic cellbiologi. Det har varit både intressant och trögt, men det lättades upp av klinikkursen som vi hade samtidigt. Då fick vi nämligen leka riktiga tandläkare en dag i veckan. Vi har bland annat gjort plackinfärgning och polering efter att inte ha fått borsta tänderna på en vecka. Efter det fann jag en helt ny respekt och vördnad inför tandborsten, heh.
 
Nu är cellbiologin avtentad och ett nytt avsnitt är påbörjat. Vi är då mitt inne i salivveckan. Häromdagen fick vi tillsammans 30 personer under fem minuters tystnad dregla i varsin kopp. Kan ha varit en av mina märkligaste stunder nånsin.
 
Hur som helst, detta är i korthet vad jag har pysslat med i höst. Någon som blir sugen på att läsa till tandläkare?
 
 
Här är tandläkargänget framför skolan en dag i september.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0