2013 #4

De senaste veckorna har jag flyttat runt mellan mamma, pappa och Christoffer, och datorn har inte kånkats med alla gånger, men nu har vi återförenats för en kväll! Min årsresumé fortsätter här!

SEPTEMBER

 
Höstdimman tätnade och alla sommarlov tog slut. Min höstplan var att ta det lugnt, plugga engelska och leta jobb.
 
 
Varje tisdag och torsdag tog jag bussen tillbaka till gamla gymnasieskolan för engelskalektioner, där jag fick några nostalgirus efter att ha träffat gamla lärare och lyssnat till cafékvinnans skratt (a.k.a. gymnasiets officiella ljud).
Här på bilden slog biblioteket till ordentligt med storskärm, nedräkning och cider. Det var nämligen dags för årets bibbla-happening: tillkännagivandet av Nobels litteraturpristagare.
 
 
Christoffer sov över och bjöds på frukost ute i en sista rest av sommarvärmen. Romantiken gick dock förlorad när vi fick beskåda en spindel begå ett brutalt mord på ett bi. Klart bland det konstigaste jag har sett.
 
 
Här spenderades många torsdagkvällar framför Under the Dome, som kom att bli ett kännetecken för min 2013-höst. Efter att ha städat hos pappa på heltid i flera dagar fick jag en liten lön i form av ny matta!
 
 
Träffade Annika och Melina i Kungsbacka en dag!

 
Och hade en riktig ruttikväll med Sara, Raz och Buzz.
 
 
Framförallt hade jag supermycket tid till sådant som att baka grötmuffins till frukost eller ta tidiga promenader med podcasts i öronen. Under dessa veckor fick jag äntligen den där vilan som jag saknat ända sedan sista året i gymnasiet egentligen. Fast ju mer tiden gick, desto mer kände jag mig tvungen att börja jobba.

OKTOBER
 
 
Efter en massa resultatlöst jobbsökande provade jag ett oldstyle-sätt  och ringde på en annons i lokaltidningen istället, vilket resulterade i ett litet extrajobb på en gård, där jag förutom att rensa ur den här ladan även fick köra familjens dotter till skolan, handla, hjälpa till med loppis och baka kladdkaka. Rätt konstigt men grymt jobb.
 
 
En helg hoppade vi i bowlingskorna och träffade hela familjen Gyllander för första gången!
 
 
Några veckor senare blev jag världens gladaste när det dök upp ett vikariat på HSB, som blev mitt första riktigtriktiga jobb. En till fyra veckor skulle det vara, men jag sitter kvar där än idag, och är superglad för det. En dag fick mitt team gå på stadsvandring bland annat i de gåtfulla tunnlarna under Pedagogen...
 
 
Jag och Jessica tog oss an högskoleprovet. Pjuh.

NOVEMBER
 

Just det, blev nionde bäst i världen på mitt gamla nördspel nummer ett också. Både skäms och är världens nöjdaste. Det var typ det enda som hände i november... Resten var bara jobb.
 
DECEMBER
 


I december fick Christoffer nyckeln till sin studentetta i Trollhättan som han väntat på så länge. Här gjorde jag mitt första besök i den då helt tomma lägenheten.



Gjorde ett besök hos Emelie också, när hon och Emma firade 20 år. Här hade tre kul i alla fall...



For till IKEA med Chris och kikade på lägenhetsgrejs. Första kvällen i Trollhättan glömde vi att vi inte hade tallrikar, så vi gjorde egna!



Och så blev det jul, med paketinslagning, ljus, nallar och allt som hör högtiden till.

 
Och så blev det nytt år till slut.
 
Främst kommer jag nog minnas det här året som något slags mellanperiod, som röken efter va-va-voom-året 2012. Men 2013 var självt också ett händelserikt år som bjöd på en himla massa nytt, speciellt många nya kliv mot vuxenlivet. Det känns mest komiskt när jag inser att jag befinner mig mitt i allt det där, för egentligen känner mig fortfarande som en tioåring som har alla de där grejerna i en avlägsen framtidsbild nånstans i huvudet. Så om 2014 blir ett vänjar-år eller ett nytt va-va-voom år återstår att se. Ska försöka hålla samma glada anda hela året som Sara gjorde på nyårsafton här iallafal. Tack och hej 2013!
Kommentarer
Josefine

Grymt inlägg! Den där tunneln under pedagogen såg creepy ut... Man kan ju undra varför ni hade stadsvandring UNDER staden... :P

Chris lägenhet ser ju najs ut, vilken utsikt. Högt upp han bor!

2014-02-26 @ 12:04:22
URL: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0