Vi kallar honom Ragnar

Nästan varje sommar har vi nån speciell fågel här hemma i trädgården. Som talgoxen som lärde sig äta från våra händer under en sommar för längesen, eller duvan som vandrade in i huset och passade på att göra nummer två... Eller den andra duvan som gick runt på gräsmattan i flera veckor. Vi trodde att den inte kunde flyga, men så plötsligt en dag så flög den iväg och försvann. Även i år har vi fått en liten sommarfågel.



Nämligen denna talgoxe som började dyka upp på vår altan för några veckor sen.



Ungefär varje timma kommer han. Då sätter han sig precis på fönsterkanten och börjar knacka och fladdra med vingarna. Sen hoppar han upp på handtaget och tittar in hos oss med snett huvud. Även fast han får mat ibland så hoppar han upp igen och fortsätter, som att han gör det för att han är nyfiken på vad vi gör inne i huset. Även fast det säkert egentligen är för att han tycker att maten är äcklig och vill ha något bättre typ.



Vi kallar vår nya sommarvän för Ragnar!
Kommentarer
Jessi

Vill även tillägga att jag lyckades få Ragnar att ta mat från osthyveln när jag höll den i handen! Och att han följer efter mig! Om jag går till baksidan av huset för att sola följer han med och flaxar runt och ber om lite ost

2013-07-17 @ 17:50:01
Josefine

Åh vad mysigt med fågelsällskap! Jag slår vad om att fåglarna pratar om er trädgård och har tipsat varandra om att det funns mat där ;)

2013-07-17 @ 20:14:40
URL: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0