Arlas mjukglass

Förra veckan gjorde jag, Jessi och Melina glass. Och inte vilken glass som helst, utan Arlas nya gör-det-själv-mjukglass!



Såhär ser den ut som ni vet. Den var väldigt lätt att göra.



Man hällde bara "smeten" i en bunke, vispade, ställde i frysen några timmar, vispade igen och så var det klart!


Vi hade ingen fancy sprits, men jag tyckte det blev rätt fint ändå. Glassen var ganska svår att handskas med och smälte väldigt snabbt, men den smakade och kändes precis som riktig mjukglass. Så om jag skulle sätta poäng på den så skulle den få sju av tio Linneisar!
Kommentarer
Josefine

Åh, jag har också tänkt prova att göra den! Låter väldigt lovande att den smakar som riktig! :D

2013-07-28 @ 10:49:38
URL: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0