Barcelona #1

Här kommer lite bilder från Barcis!



Precis som alla flygresor så började denna på flygplatsen. Ett gäng tyskar (tror vi) passerade när jag fotade Jessi, och denne ville posa med henne.



Sen posade hon på egen hand framför en ball vägg.


Sen shoppade hon på Victorias secret som precis har öppnat på flygplatsen. Ska sluta skriva som om jag är Jessis stalker nu, ehe.



Efter ett byte i Frankfurt och en crazy taxiride kom vi fram till vårt hotell. Pappa trodde att han hade bokat ett supercentralt ställe på La Rambla, men detta hette visst La Rambla de prim, som låg ganska rejält långt bort från den riktiga La Rambla. När vi upptäckte det vart han inte så glad.



Men det ändrades snart, för i gengäld var hotellet väldigt najs.



Här kunde man götta sig.



Och här bodde vi.



Det var ett väldigt elegant hotell. Första dagen störde jag mig enormt mycket på att design på många ställen fick gå före funktion. Som displayen där man kunde styra alla lampor. Riktigt essentiellt när rummet är typ 20 kvadratmeter stort och när lampknapparna sitter precis under. Men det värsta var ändå fönstret mellan sovrummet och toan. What's up with that, undrade vi.

 
När vi bodde så långt bort blev det en del tunnelbaneturer. Vissa trevligare än andra.



Vi hittade en asiatisk buffé. Inte helt otippat blev det mest sushi för min del.

 
Detsamma gällde Jessica.
 
Sen åkte vi tillbaka till hotellet och så slutade dag ett med en god natts sömn.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0