En dag med mig

Hej venner! Fortsatt dåligt på bloggfronten, I know, men jag är fortsatt busy och tankspridd. Försöker minska ner på alla grejer det ska tänkas på, så bloggen blir tyvärr lite lidande. 
Nu, efter månader av nervositet, har skolan till slut börjat. Det är lite trist att lovet är slut, men än så länge trivs jag jättebra. Läser alltså naturvetenskapligt basår nu, om det har undgått någon. En vanlig dag börjar med en buss- och spårvagnstur till Chalmers. Där börjar matteföreläsningen vid tio. Här sitter man och skriver ner allt föreläsaren säger, utan att förstå ett smack. Först på eftermiddagslektionen där man får räkna själv, börjar det klarna lite vad som egentligen har sagts. Med betoning på lite. Det är verkligen jättesvåra grejer, och det går hemskt fort. Men jag hoppas på att komma in i tempot snart. Vid tre slutar dagen och därmed är den fullaste bussen och den värsta rusningstrafiken inprickad.

Som tur är tycker jag att det är rätt trivsamt att luta sig tillbaka i bussätet. Sen är det jätteskönt att ha kommit in i lite vardagsrutiner igen, det är nog det jag har saknat mest under sommarlovet faktiskt. Läser bara ämnen jag är intresserad av, skoltiden går oväntat fort. Behagligt att bara läsa ett ämne i taget, gillar att det är så lite obligatorisk skoltid, och mer eget ansvar. Sen känner man sig ju också hur vuxen och cool som helst när man sitter där på föreläsningarna. Och så är hösten väldigt efterlängtad också. Det känns rätt bra nu.
 


Godnatt.
 
Kommentarer
Siri

Hehe, tänker på hon lågstadieläraren som alltid tilltalade oss barn med "Venner!", vet du vem jag menar?

Vad spännande, svårt och läskigt det låter! :O

Svar: Haha jaa, Vivianne på Varpen! Kommer alltid minnas det!Jaa, kämpar på!
linneatrea.blogg.se

2012-09-08 @ 23:43:42
URL: http://fruktklister.blogspot.com/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0