Nostalgitripp vs töntigt

Då var de tidsinställda inläggen igång! Och ni ska veta att jag börjar i tid. I skrivandets stund är det faktiskt den tredje maj. Jag sitter och skriver på min gula lilla skoldator som förmodligen är borta för evigt när det här inlägget publiceras. Snyft.

Idag har vi bestämt utspringslåt inför den stundande studenten. Alla fruktar inför studentdagens morgon då vi måste gå upp vid fyra typ. En religionsinlämning, filosofiprov, evolutionsprov, nationellt matteprov och den stora balen ligger och trycker på stressnerven.

Ute har det precis blivit grönt, den här veckan har medfört solbrännepremiären. Snart kommer antagligen den årliga larvinvationen där alla träden blir täckta av vitt spinn.
Idag gick jag barfota i gräset för första gången i år. Vännerna i parallellklassen är i Stockholm och uppdaterar på Facebook från Jensen's Bøfhus.

Inlämningar, nationella prov, balfix, studentfix alltså. Undrar hur avlägset det här känns när detta inlägg publiceras - efter studenten, efter sommarlovets första vecka, när gymnasiet är slut för evigt. Fick ni en nostalgritripp eller är dessa händelser så nära i tiden att detta inlägg bara blev töntigt? Hoppas på nostalgin!



Bild från idag!

C U!

PS. Det är möjligt att jag bloggar från resan med kom jag på. Så håll utkik efter det också!
Kommentarer
Anonym

Åh, känns som att det bara var igår som jag checkade in på Jensen's Bøfhus i Stockholm...

2012-06-09 @ 17:19:37
Josefine

Haha roligt inlägg! Känns rätt avlägset men samtidigt nära i tiden xD Shit har nog inte riktigt fattat att gymnasiet är slut..Känns som det bara är vanligt sommarlov liksom..

2012-06-11 @ 12:15:35
URL: http://accordingtomeee.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0