Criminal minds

Nej, rubriken syftar inte på tv-programmet. Det är mer spännande än så...

Idag har jag pluggat på rätt bra! Har dock mycket kvar, så trååååååkigt. Något kul inom pluggningen är dock släktforskningen, alltså mitt projektarbete. Det är väldigt spännande. Tidigare har jag mest hittat pigor, drängar och sådär, och en konstapel, som ju var rätt coolt!

Men igår och idag hittade jag Alexander, även kalllad Enögde Zander. Hans fru piskade nämligen ur ögat på honom...
En annan kvinna var också lite criminal minded. Bland annat "tillgrep hon en plånbok som innehöll 18 riksdaler och 77 öre och svart silke för 25 öre" från en man i mataffären. Under polisförhöret ska hon också ha slagit sönder ett fönster och kallat åklagaren för stadsrump. Skällsorden var hårda förr...



Mycket symbolisk bild för historian och tiden som går!

Hej så länge stadsrumpor!
Kommentarer
Annelie

Wow ! Tuffa tanter i släkten ... och gulliga ...stadsrumpor :) Grattis på födelsedagen min favoritbloggare!! ♥♥♥

2012-02-17 @ 10:37:28
Josefine

Haha coolt :)

Svar: Haha, nej verkligen inte xD

2012-02-17 @ 19:45:10
URL: http://accordingtomeee.blogg.se/
lilla S

Haa-ha, från och med nu heter du Enögde Zander, Linnea!

2012-02-18 @ 20:50:01
URL: http://fruktklister.blogspot.com/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0