Amerikat #4

Mera Amerikat!

 
På förmiddagen till dag fyra gick vi in i butiken Urban Outfitters som jag tror blev en favorit för många av oss. Dom hade finfina kläder, prylar, inredning osv. När vi upptäckte att det var halva reapriset på några av prylarna blev vi lite smått crazy.
 


Idag skulle vi vandra omkring i Central Park. And so we did.
 

Tog en liten paus på ett fint sittställe.

 
Sen, icke-vandrare som vi var, tog vi ännu en paus och vräkte i oss mat på amerikanskt vis.



Mätta passerade vi sedan den där fontänen som ofta syns i filmer. Typ den här minns jag den främst från!
 

Parken var även välbesökt av gatuunderhållare, som den här statymannen...



...och den här muskelmannen och hans gäng som var sköna, men hotade med att springa efter en om man inte gav pengar. Tror dom tjänade rätt bra.
 
 
I närheten åkte ett par rullskridskor med varsin lur i öronen, fint!
 


Shakespeare hängde också i parken.
 


Sen gick vi på 5th Avenue, där vi hittade en affär där man kunde göra sin egen teddybjörn. Först valde man ett skinn, sen fick nallen sitt kött och blod i form av bomull och ett litet hjärta i den här manicken. Till sist fanns även ett stort kläd- och möbelsortiment. Hade nog blivit galen om jag blev insläppt här för tio-femton år sedan.
 
 
Melina tog tillfället i akt och gjorde en björn. Den fick heta Eddie.



Efter det tog vi oss vidare till Times Square!
 

Här trivdes alla!



Många seriefigurer hittades här. Tycker den här bilden är så himla söt.


Tog ett tag att få komma över vägen, så vi fotade lite så länge.

 
Sen träffade vi Svampbob också.
 

Och åt vi fisk och skaldjur på Red Lobster, shoppade loss på Forever 21. Sen blev det mörkt.

 
Men New York levde upp till sitt rykte om att vara staden som aldrig sover! Som tur var behövde inte vi leva upp till det ryktet, så vi åkte tillbaks och somnade gott på hotellet igen!
Kommentarer
Josefine

Nice! :D Jag har också träffat Svampbob! ;)

2012-08-16 @ 23:50:59
URL: http://accordingtomeee.blogg.se
Josefine

Sv: Det hade jag också!! :D :D Jag vet inte datum ännu..

2012-08-17 @ 17:42:53
URL: http://accordingtomeee.blogg.se
Josefine

Sv: Hihi, eller hur. Jag hittade det (Ditt fina namn) på en annan blogg och tyckte det lät så bra och när jag såg det blev jag typ glad så jag ville ha det så på min blogg också :D

2012-08-17 @ 17:44:10
URL: http://accordingtomeee.blogg.se
Jessika

Gud va fin nallen blev!

2012-08-17 @ 23:56:49
URL: http://xjessie.webblogg.se
Jessika

Sv: Ja, satt liksom och asgarvade, mitt i natten, för att de är så kul... xD

2012-08-19 @ 13:50:57
URL: http://xjessie.webblogg.se
Jessika

Sv: Haha, samma här xD Jag tänker klara det, bloggar ju varje dag så borde inte bli några problem ;D Fast man vet ju aldrig nu när högskolan börjar ;O Och jag har faktiskt klarat en 30 dagars-lista :D Går att se under min Dag-lista kategori :D

2012-08-21 @ 14:43:35
URL: http://xjessie.webblogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0